Nisan 20, 2024, 01:10:17 ös

Haberler:

Forumda paylaşılan bütün rar dosyaların parolası "bgaforum" dur.


Bayi ile yaşadığım diyalog, üzüntü verici.

Başlatan shocan, Haziran 30, 2019, 03:28:27 öö

« önceki - sonraki »

shocan

Herkese merhaba,
Dün gelen lenovo 5070 cihazın arızasını giderdim.
Bugün bayimi aradım, cihazın hazır olduğunu söyledim.
Fiyat olarak 150 lira istedim. Buna fabrikasyon bakım, alkolle yıkama ve dış cila dahil. Çok sevindi. Zaten 200 lirayı geçen durumlarda mutlaka onay alıyorum.

İlk sorduğu nesi varmış oldu. Emin olun burada zorlanıyorum.
Zaten bana gelene kadar herseyi değişmiş, midesi kötüyse diş tedavisi görmüş, kulağı ağrısa ortopedik tedavi görmüş şekilde geliyor.

Bayilere parça + 100 lira, sadece işçilik ve ufak parçalarda sadece 100 liraya tamir yapıyorum. Biliyorum çok düşük ama ufak yerlerde birisi böyle yapınca herkes mecbur düşürüyor.

Gelelim konuya, nesi bozuktu, neresini değiştirdin, nerelere baktın gibi sorular gelince çok sinirleniyorum. Yani lenovo 5070 cihazda amper böyleyse yada sorun şöyleyse tamirci bunları yaparak cihazı çalıştırdı diye not alınmak isteniyor. Kısaca bir daha gelirse ben yapayım, kimseye vermeyim isteniyor.

Bir kaç arkadaşa danistim, böyle olunca ne diyorsunuz?
1-islemci beslemesi gidik,
2-standby yolları gidik
3-gpu yada io beslemesi gidik

gibi şeyler soyluyorlarmis. Neden yalan söyleyeyim ki diye düşündüm.
Ama mecbur bırakıyorlar gibi geldi.
Bios yazdım diyorsun, bir bios için 100 lira fazla değil mi diye soran, kondansatoru değiştirdim deyince 100 lira ufacık şey için fazla değil mi diyenler...

Ayni bayiden invertorlu ekranı olan cihaz geldi, fiyat verdim. 35 lira :)
Gerçekten komik rakam değil mi? Nesi varmış diye sorunca inverter gitmiş dedim. Ama en son baktığım yer burası oldu. Çünkü oynamadık yeri kalmıyor cihazların, bunuda kesin kontrol etmişlerdir dedim ama bir orası kalmış. Her yerini, her voltajı kontrol ettim. Saatlerimi verdim, ufak bir telefon konuşması, nesi varmış? inverter gidik. Tamam abi o kalsın ozaman.

Neden, çünkü arızayı söyledi usta, bende değiştiririm inverteri.tabiyki rahatsız olduğumu söyleyince, tamam abi yapın dedi.

Arızayı söyle, fiyat ver. Yapabileceği birşeyse iade istesin.
İşte üzüntü verici şey burada.

Acaba buradaki değerli tamirci arkadaşlarım ne yapıyor bu durumlarda?
Saygıyla kalın, hayırlı işler...
You are not allowed to view links. Register or Login
yanlış bildiğim olabilir, lütfen düzeltin.

aegeanxtr

Valla ben genel olarak müşteriye anakartı arızalı yada ekran kartı arızalı diyorum fiyat veriyorum işine gelen yaptırsın kimseye ayrıntılı açıklama yapmak zorunda değilim. Ayrıca bi kapasitörde değiştirip cihazı çalışır hale getiriyosam 100 lirada isterim 200 lirada isterim önemli olan o kapasitörü bulacak bilgiye sahip olmak. Sonuçta bizler daha çok bilgimizle para kazanıyoruz. Bilgi dünyada en değerli şeydir bence.

shocan

Ben bu işi öğrenmek için yıllarımı verdim, çok fazla para harcadım. kolay mı YouTube videolarına bakıp aynı şekilde tamir etmek. Sanki bu videoların hepsi tamamen doğru.

Burada bile ihtiyacı olana yardımcı olmak için " gönder cihazı kalıplayım" diyorum. Ayda yılda bir olur, hiç sorun değil.

Arıza nerede ve nasıl tamir ettiğimi söylersem fiyatı artar dedim. Cevap olarak ozaman bunları anlatan birine yaptırırım artık dedi. Bende bundan sonra öyle olsun dedim.


Bu kadar emek harcamışım, maddi yönden çok fazla giderim olmuş, belli bir yere gelmişim, sonrasında bedavaya dağıt. istenen bu, Çok yazık...
You are not allowed to view links. Register or Login
yanlış bildiğim olabilir, lütfen düzeltin.

shocan

Bende anakart yada çip diyorum hep.
Bu sefer nokta atışı istendi. Hep nokta atışı olacakmış. Yolları ayırırım olur biter.
You are not allowed to view links. Register or Login
yanlış bildiğim olabilir, lütfen düzeltin.

aegeanxtr

Ustam kimseye eyvallahım yok bu işte isteyen istediği yere gitsin sende öyle yap bence kendini strese sokup sağlığını bozmaya değmez üç kuruş için. Youtube ta iki video izleyen kendini hemen tamirci sanıp bu işleri yapabileceğini sanıyor. Bu işler zamanla tecrübeyle olur tecrübede parayla satın alınmaz.

Teknikbursa

Bu tip durumlarda arızasını söylemiyorum .teknik bilgi vermediğimi
söylüyorum.Birgün bir bayi çok ısrar etti.Tamam dedim teknik bilgi(Yani eğitim)istiyorsan
5000 tl ni alırım dedim.Bir daha ısrar etmedi.standart makinalarda 250 tl aşağı almıyorum
i7 serisi ve özel makinalarda 350-750 tl arası alıyorum.
işlerine gelirse.kolay kazanmadık biz bilgimizi.yaptığımız cihaz ve teknik malzeme parasını
söylemiyorum bile.


silenthate

Üstadım bu kadarda alttan almasan mı acaba...
Düşün ki elinde bir mesleğin var değerini bil.
Ayrıca doğrudan söylemekte fayda var fiyat tarifen düşük!!!

kop

Selamlar

Aradaki ucuz iş yaptırmaya çalışan komisyoncu bilgisayarcılara fazla taviz vermeyin derim.

Fazla samimi olmaya çalışan samimiyet sonrası yine ucuz iş yaptırmaya çalışan tipler karekterler çıkıyor mesafeyi koruyun.

oynanmış makinada ya sen bi bak belki basit bişiydir cümlesi kuranlara 500-700 tl arası fiyat çıkar kabul edersen yapayım derim.

Ya bu müşteri kıramıycağımız güzellik yapacağımız biri diyenlere güzelliği sen yapıcaksın ben değil derim. cevaplarım  arada komisyonla beslenenlere kesin ve nettir. o yüzden bu komisyoncular arasında pek sevilmem. onların sevgisine de ihtiyacımız yok :)

Aynı durumu tam ters olarak düşünün sizin onlara ihtiyacınız olduğunu asla taviz vermezler o yüzden ucuz iş yapmayın ucuz iş yaptırmaya çalışanlarıda eleyin bi süre sonra zaten piyasanın ve yapılan işin değeri kendiliğinden yükselecektir.

1deliye2rapor

Şahsi prensibim şudur, Bir cihaz geldiğinde bayiden / son kullanıcıdan farketmez. Chipset yahut ekran kartı değilse atıyorum 19v hattında kısa devre var bir tane kapasitör değişerek düzelen bir arıza bayi olsun son kullanıcı olsun "Nesi vardı" diye sorarlarsa şayet, 19v hattında kısa devre vardı diyorum ve değiştiğim parçayı klipsi poşetle cihazın üzerine yapıştırıyorum.

Arızalı parça küçücük bir kapasitör 150 tl mi diyen olursa şayet, kartın üzerinde 100lerce devre elemanı var hangisinin sorun çıkardığını bilmediğiniz için bana getirdiniz diyorum doğru mu ? evet doğru diyorlar bunun da maddi olarak bedeli bu sonucta 2000 tl lik kullanamadığınız makinenizi tamir ediyoruz parçanın önemi yok diyorum.

Cihaz geldiğinde yüzeysel olarak baktığımızda az çok masrafını kestirebiliyoruz , Son kullanıcı / Bayi cihaz getirdi, soruyor ne kadar tutar diyorum 150 tl kabul ediyorsanız bakalım daha düşük de tutabilir fazla tutarsa arayıp bilgi veririz onaylarsanız yaparız onaylamazsanız birşey ödemeden cihazı iade alırsınız diyorum sonrasında hiç problem yaşamıyorum.

 Demem o ki yalan söylemeye hic gerek yok helal paramız bu çünkü emek veriyoruz. Yaptığımız şeyi tam anlamıyla anlatmaya gerek yok değişen parçanın büyüklüğü küçüklüğü değil onu bulmak mesele.. Son olarak işimi küçümseyenlere söylüyorum vatandaş diyor ki (sistem kurulumu için)  " 2 tuşa bastın 30 tl istiyorsun " dostum zorla getirmedim seni buraya evinde 1332534 tane tuşa sen bas para verme ? yok yok sen yap diyor. :) Kolay gelsin.
~ Bilgi Bilişim Sistemleri / RİZE

skassas

You are not allowed to view links. Register or LoginCihaz geldiğinde yüzeysel olarak baktığımızda az çok masrafını kestirebiliyoruz , Son kullanıcı / Bayi cihaz getirdi, soruyor ne kadar tutar diyorum 150 tl kabul ediyorsanız bakalım daha düşük de tutabilir fazla tutarsa arayıp bilgi veririz onaylarsanız yaparız onaylamazsanız bir şey ödemeden cihazı iade alırsınız diyorum sonrasında hiç problem yaşamıyorum.

Aynı şekil çalışıyorum. Bayi olayı yok bende son kullanıcıya hizmet veriyorum. Arada yaptırmak istemeyenler olsa da çoğu kabul ediyor. Ayrıca üç ay garanti sunuyorum. Aynı arızanın üç ay içinde tekrarlaması durumunda ücretsiz tamir hakkı, olmuyorsa yarı ücretini iade ediyorum. Bunu da başta belirtiyorum. Böyle olunca müşteride memnun bende :)

Arada ne olmuş diye soranlar oluyor. Niyetine bağlı olarak bazen anlatıyorum bazende arızalanmış deyip geçiyorum. En komiği de "daha dün çalışıyordu hiç bir şeyi yoktu. Alalı 5 yıl oldu hiç arızalanmadı" diyenler oluyor. Bende haklısın abi zaten arızalanması için çalışır durumda olması gerek diyorum. Bön bön bakıyor suratıma.

Tamir olayına da ana bayi yüzünden bulaştım. Eskiden tüm cihazları ismi büyük bir firmaya gönderiyordum. 3-4 yıl sorunsuz çalıştığım bu yer son zamanlarda tamir ettim diye gönderdiği cihazlarda problem yaşatmaya başladı. Görüntü yok diye gönderdiğim cihaz görüntü alır fan çalışmaz. Wifi çalışmaz, touchpad çalışmaz vs vs. Her defasında sakın açma geri gönder bakalım derler hatalarını kabul etmezler kargoyu bana yazarlardı. Wifisi çalışmayan cihaz gönderdiğim sonuncu cihaz olmuştu. Onları dinlemeyip laptobu söktüm. Wifiyi aktifleştiren flex kablo öyle bir hal almıştı ki en kasap tamirci bile onu öyle bırakıp takmazdı. Onlar yapıyorsa ben niye yapmayayım diye işe giriştim. zaten temelde azda olsa elektronik bilgim vardı. Bu gün her sorunu çözemesem de onlara muhtaç olmayacak kadar iş çıkarıyorum Allaha şükür. Bunda siz değerli ustalarımın da faydası büyük. Sorulan sorulara karşılık beklemeksizin çözüm sunmaya çalışıyorsunuz. Hepinizden tek tek Allah razı olsun. Birde bga makinesi alabilsem süper olacak :) Hala alamadım.       

cevat

Akıl büyük bir nimet, sağlık büyük bir servettir.

sector77

Hiç bir masraf etmeden bile 100tl istemek senin en doğru kararındır çünkü bunun içinde bilgi var tecrübe var ve içinde en önemli olan değerli zamanın bunun içinde birde yaktığın elektrik dükkan vergisi algısı.
Bende en çok komisyoncularla sıkıntılıyım ve pek sevmem fiyatı veririm işine gelirse yaptırır gelmezse çeker gider yapmışlıpımda çoktur. Saygılarımla bol kazançlar
Computer Repair Center
CRC

silenthate


shocan

You are not allowed to view links. Register or LoginÜstadım bu kadarda alttan almasan mı acaba...
Düşün ki elinde bir mesleğin var değerini bil.
Ayrıca doğrudan söylemekte fayda var fiyat tarifen düşük!!!

3 yıl önce 150 den aşağı yapmıyordum bayiye. ama 1 kişi 100 liraya yapınca; 100 kişi mecbur fiyat düşürüyor. geçenlerde duydum bios yazmaya 50 lira alanlar varmış. şeytan diyor ki : kapat dükkanı, bas broşür-ilan şehrin her yerine dağıt. bütün arızalar 100 lira.

yazık günah, kendi kuyumuzu kazıyoruz. iki kürekte ben kazmış olurum.
You are not allowed to view links. Register or Login
yanlış bildiğim olabilir, lütfen düzeltin.

HexfeT

Temmuz 01, 2019, 04:01:06 ös #14 Son düzenlenme: Temmuz 01, 2019, 04:35:23 ös HexfeT
Ucuz iş yapanların genel olarak başarı oranı düşüktür.

Genelde zaten kabak gibi göze batmakta olan çok basit arızaları yapabilirler. 10 cihazdan üçünü yapar, geri kalanı ya iade eder ya da orası mı burası mı diye kurcalarken iyice içine edip pert ederler. Çatır çatır cpu yakıp bırakıyorlar. Bilinçsizce kurcalanması kartın yapılma ihtimalini azaltıyor. Özellikle kıymetli makinelere çok çok yazık oluyor.

Ucuzcuların elinden geçmiş 12 tane anakart var önümde. Altısını yaptım, ikisi parça bekliyor, kalanı pert edilmiş. Kısacası eninde sonunda dönüp dolaşıp işi bilenin önüne geliyor. Baktığım makineler genelde hep kurcalanmış oluyor, el değmeden gelen pek yok.

Minimum 150-200TL olmak üzere arıza durumuna, masrafa ve özellikle makinenin ederine göre fiyat biçerim. Sadece bir direncin ayağına lehim atmış olsam dahi alacağımı alırım. Bazen o direnci bulmak saatler alıyor. Hiç farketmez ister 5 dakika ister üç saat...

Az fakat sorunsuz adamlarla çalışıyorum. Az iş yapıyorum ama en azından sinirimi bozan yok. Kimseye işini yapayım da demedim şimdiye kadar. Hep bir şekilde beni buldular.

Bu arada asıl parayı tamirden değil, yürüttüğü malzemeden kazanan bir sürü adam var.
Forumda paylaşılan bütün rar dosyaların parolası "bgaforum" dur.
e-mail: You are not allowed to view links. Register or Login